joerivanderlei.reismee.nl

Seattle

Hallo hallo,

Even een samenvatting van Seattle: Druk druk druk. Veel bedrijfsbezoeken en weinig vrije tijd. Bedrijfsbezoeken bij washington university, Microsoft en Valve. Washington university was erg technisch, ze zijn daar bezig met augmented reality displays te verwerken in contactlenzen. Microfabricatie is niet echt mijn sterkste punt, maar de mogelijkheden van de techniek waren erg leuk.

Bij Microsoft kregen we presentaties over XNA en Windows mobile 7, Kodu en nog een korte demo van Kinect.De XNA / Windows Mobile en kinect presentaties waren voor PR-praatjes waarin we o.a. vier commercials te zien kregen. Kodu was interresant, een STARLOGO-achtige visuele programmeertaal voor kinderen. Verder kregen we ook bonnen voor korting in de microsoft winkel dus een hele hoop mensen hebben nu XBOX360 controllers erbij.

Valve was het hoogtepunt van Seattle. We kregen 3 presentaties, 1 van een HR manager die uitleg gaf over de bedrijfsorganisatie van Valve en mee had gewerkt aan Team Fortress 2, 1 van een advocaat van het bedrijf die het business model van Steam uitlegde en 1 van een psycholoog over het gebruikt van data-driven design binnen Valve. We hadden ook nog gehoopt op een indepth presentatie over de Source Engin, maar die bleef uit. Aan het eind kregen we goody bags mee met een t-shirt van één van de games van Valve en een kopie van CS:S, DOD:S en HL2DM.

Vandaag aangekomen in San Francisco, dat is nogal een ander klimaat zeg. Over de hele stad vindt je palmbomen. Tijdens de verlenging ook maar eens richting strand gaan. Vanavond gegeten bij een italiaans restaurant in little italy, was erg goed.

Morgen staan een tour en een american football (SF 49'ers vs Philadeplhia eagles) wedstrijd op programma. De foto's laten nog op zich wachten aangezien ik de camera niet op de computers in de hostelsaan kan sluiten.

Groetjes,

Joeri

Rick en Irna

Komen je korte broek en zwembroek nog van pas daar in San Francisco ? Hopelijk heb je daar meer vrije tijd. Fisherman's Warf schijnt leuk te zijn, als je van vis houdt tenminste...

Leuk dat je blogt, wij volgen het op de voet.
Groetjes,