joerivanderlei.reismee.nl

Aankomst in New York

Hallo iedereen,

Zit nu op een computer in het Carter hotel in New York. Boston was allemaal leuk en aardig maar het was eigenlijk vrij europees qua cultuur.We zaten verder in een best aardig hostel, een beetje klein maar wel goed ontbijt geregeld enzo. De bezoeken op de Massachusets Institute of Technology waren erg interessant. We zijn ook nog langs Harvard gegaan (foto's komen later), dat is toch wel van een ander kaliber dan de UT. Heb in Boston nog wel een aantal souvenirs meegenomen, boeken 26-53 van de X-men Originele voor 20$ (Ding is 700 pagina's dik, dus even ruimte maken in koffer) en nog wat souvenirs voor het thuisfront die jullie nog te zien krijgen.

Vandaag dus de treinreis naar New York, was best aangenaam en we hadden ruim 2x zoveel ruimte als in het vliegtuig. We kwamen met de trein aan in de suburbs waarna de trein ondergronds door ging naar Manhattan. Het was echt een gezicht toen we het treinstation uit kwamen. Iets wat je op fotos niet ziet: New York bij bewolking ligt eigenlijk onder de grond, er wordt namelijk zoveel licht gereflecteerd door de wolken dat je s'avonds half twaalf doodleuk een krant buiten kan lezen, het wordt nooit donker in new york.

New York is verder ook heel druk, en gecombineerd met de overvloed aan neon reclame en wolkenkrabbers geeft dat echt een onwerkelijk gezicht. Ik heb al wat fotos genomen maar kan ze nu niet online zetten omdat ik op een computer van het hotel zit.

Waar het ook nooit donker wordt is onze kamer, we zitten namelijk in een kamer met ruim uitzicht op de letter 'T' van het neon sign. Tijd om iets van een sjaal voor te binden ofzo. Morgen gaan we naar Games4Learning, een bedrijf van een universiteit in New York.

@iedereen maar speciaal @Zusje: Ik ga niet naar de pub uit How I met Your Mother. Helaas. Alternatief programma: morgen even de Lion King musical meepakken in volledig pak op Broadway. Eat that.

Omdat ik geen vast internet heb komt de volgende update waarschijnlijk in Washinton DC.

Tot over een paar dagen,

Joeri